Het geheim van klantvriendelijke website-teksten is de verandering van wij naar U
Wanneer u als ondernemer rechtstreeks contact hebt met uw klant, vertelt u ze dan hoe geweldig uw bedrijf is en wat u allemaal presteert? Of probeert u erachter te komen wat zijn behoefte is en hoe u hem kunt helpen om deze te vervullen?Als u succesvol bent, doet u waarschijnlijk het laatste. Lijkt tamelijk vanzelfsprekend. Maar als we deze situatie vertalen naar het internet, dan blijkt dat veel ondernemers opeens iets heel anders doen. Ze denken blijkbaar dat hun (potentiële) online klanten zitten te wachten op ronkende verhalen over hun geweldige bedrijf. Veel webteksten negeren de bezoeker volkomen en hebben het vooral over wij en onze. De woorden U of Uw zijn nergens te vinden.
Stelt u zich eens voor dat u een klant aan de telefoon hebt. Zou u dan voortdurend over wij en ons bedrijf te praten? Toch is dat precies wat er op heel veel websites gebeurt.
Verandering van Wij naar U in webteksten
Wilt u dat bezoekers op uw website blijven, dan moet u ze het gevoel geven dat ze er kunnen vinden wat ze zoeken. Dat kan het beste door ze rechtstreeks aan te spreken en te laten zien hoe uw producten hen verder helpen.
Meer dan alleen de tekst
Uw website moet zich in ieder opzicht richten op de bezoekers. Naast tekst die de bezoekers aanspreekt, moeten ook de sleutelwoorden, de layout, kleuren, navigatie en opbouw van informatie passen bij de behoefte en zoekgedrag van de bezoeker.Stel jezelf dus bij elk stap die u zet, of het nu gaat om tekst, optimalisatie, vormgeving of gebruiksgemak, de vraag: “sluit dit aan bij de behoeften van de websitebezoeker? En helpt het hem verder?” Want alleen als de bezoekers van uw website tevreden zijn over wat ze aantreffen, zullen ze klant bij u willen worden.
Bron: www.goedezaken.biz